Köpni – nyelni nem… FFXIV Trailer

Ez a videó most rendesen gajra tette a játék iráni megítélésemet, csak ne érezném az összes képen, hogy agyon scriptelt és utólagosan feljavított képekből állna. Na de mind1, nálam most a játék a ‘mennyé már innen…’ kategóriából felugrott a ‘azért lehet kipróbálom’ kategóriába. Különösen azért, mert – számomra legnagyobb meglepetésként – a játék szeptember 20-án már meg fog jelenni. (Ehhez képest mondjuk nagyon gyengusznak érzem a marketingjét…) Csak azok a rohadt teletabik ne lennének benne…

~ Szerző: menorel - augusztus 28, 2010.

14 hozzászólás to “Köpni – nyelni nem… FFXIV Trailer”

  1. Hmmm…elég komolyan néz ki! mondjuk ehhez mindig értettek a final fantasy-k készítői! atom jó videok voltak minden részhez, mégsem próbáltam egyik részt sem. Azt mondják pedig hogy nem rossz. Collector’s Edition-nal már elvileg szept. 22-én lehetne tolni, de az 70 euro, az nem kevés azért. :S

  2. Mivel a XIen kivül minden részt játszottam több konzolon is, nagyjábol tudom ebből mi CGI és mi tényleg a játék. Azt kell mondjam maga a játék is gyönyörű lesz és 100 hogy kipróbálom.
    Az ingame videokra biztos hogy nem segitettek rá, az átvezetőik meg már akkor olyan hihetetlenül részletesek voltak, amikor a többi nagy név a játék szakmában még ötlet szinten volt 🙂

    Szerintem nincs rossz marketingje, és ennek a sorozatnak már nem is nagyon kell tulhypoelni önmagát, csak a név eladja. Az, hogy az EU-s részleg miért nem csinált neki nagyobb hadjáraotot, azt nem tudom, de az biztos hogy a keletiek milliói várják és ha egy reklám sem lett volna is ugyanúgy fogy és tolják.

    Sajnos a cloed bétára nem jutottam be, csak Ztől tudok egy két dolgot, de nagyon kiváncsi leszek.

    A teletabikról annyit, hogy a 14 részből csak egyetlen egy van aminek lett (féligmeddig) folytatása, mindegyik különböző világok történetét meséli el, a legjobb JRPG-k a legkeményebb sztorikkal a mai napig. A harcrendszer különlegessége veszi el sokak kedvét tőle, de ha egyszer ráérzel az izére többet nem hagysz ki egy részt sem. A világok és a történetek közt csak néhány átfedés található, ilyen például a videoban a kocsit húzó óriáscsirke (hivatalos nevén Chocobo) vagy a Moogle-ök (maci szerü NPCk) de minden franchisenak kellenek biztos pontok ami miatt okod lesz mosolyogni hogy a következő részben vajon milyen helyzetben futsz össze velük. A TERA fajai közt is van egy két “idétlen” szóval ez keleti dolgokban szerintem egyáltalán nem meglepő.

    Na lehet kicsit elvittem magam, de márkahű fanként kötelességem hirdetni az igét 😀

  3. moon: nálam a teletábi már sok. Az Aion-ban is nehezen tudtam együtt élni a shugo cute-effekttek, a TERA-ban is zavar popolion faj, de ezek legalább állat szerű lények (a TERA-ban kifejezetten viccesek ezek a hódok/macik/cicák, mind úgy néz ki mintha reggeltől estig ópiumon élnének). De a FFXIV-ben konkrétan teletabik vannak, lehet ezt szinezni, de szerint ez már sok. Konkrétan én abban a játékban a pedofilok mekkáját látom. Persze minden játékban megvan ez, el kell fogadni, slussz passz, ettől még a játék tényleg jó lehet. Egy dolog viszont biztos. Ha most darkspell twitterén nem látom meg ezt a videót, és a végén nem tűnik fel a dátum, ami miatt vissza is kellett tekernem, mert elsőre nem is értettem, akkor bizony én nem tudnám, hogy alig egy hónap múlva meg fog jelenni ez a játék. Márpedig magamat egy MMOk terén jól informált embernek tartom. Kint voltam Kölnben, végig néztem egy FFXIV prezit, ahol egy szó sem volt arról, hogy release, rá pár napra kaptam egy levelet, hogy béta invitation, ahol sem a levélben, sem az account regisztráló oldalon sehol nem volt egy rohadt reklám sem, hogy ‘helló gyerek, alig egy hónap és indul élesben’.

    Persze az is lehet, hogy csak én vagyok vak 🙂

  4. Nem tudom, én elég rég óta tudom a release datet, de a gamekapocs és az ipon hireit nézve akadtam mindig rá, én sem kerestem komolyabban utána.

    Most megnéztem megint és nem tudom mit értesz pontosan teletabi alatt. Ha 1:10 – 1:20 közötti apronépet, azok gyerekek, a fekete páncélos bojtos alakok pedig katona NPCk, olyan alacsony nagyszemü idétlen figurák már voltak más részekben is és elég közkedveltek, de eddig csak mágus kaszttal találkoztam belőlük. Mindenesetre nem sok van a játékban. Az meg hogy gyerekekkel szinesitik az NPCk világát, sztem elég jó ötlet. Más játékokban is látni ilyet de nem ennyit. Ez szerintem életet vihet a környezetbe ha jól van megcsinálva, és a videó alapján úgy látom igy van.

    Mindenesetre nem meggyőzni akarlak hogy márpedig játssz vele, de szerintem semmivel nem idétlenebb mint azok a macik a terában vagy a Ragnarok szinte összes szörnye és még sorolhatnánk 🙂 Meg persze nem is ez lesz a döntő érv mellette vagy ellen 😀

  5. Aki megkapta a bétakulcsot igazán írhatna egy élménybeszámolót, meg ha van rá módja, akkor egy-két videót is csinálhatna, a karaktergenerálástól a kezdő területeken való játékig…

  6. Ha ez még closed béta kulcs, akkor inkább ne tegye, legalábbis videot ne, mert elvileg Z is azért nem irt beszámolót, mert elég komolyan veszik, hogy nem kerülhet ki info. Bár fogalmam sincs akik a closed betan vannak mennyire vették ezt komolyan.

    Szeptember 1től pedig már van open beta szóval már első kézből nézheted meg hogy mi micsoda.

    Ráadásul a Szept 22es LIVEra transzferelhetőek lesznek az OBTs karik. Érdekes huzás tőlük.

  7. moon: Én a teletabik alatt a teletabikat értem. Az FFXIV-ben van egy faj (Lalafell), ami konkrétan egy ilyen kisnövésű humán faj, aminek a megfelelői teletabikra hasonlít. Csak prezentálásként itt egy összehasonlító kép:

    Az én értékrendem szerint egy ilyen faj egy játékban az idétlen, pléne, hogy minden második ember csak azértis ezzel fog játszani. Nálam ez – mint ahogy azt fentebb is leírtam – már sok, ennek ellenére simán lehet, hogy ki fogom próbálni, csak azértis. Ma láttam a CB-ből néhány screenshotot is, és alig akarom elhinni, hogy ez tényleg így néz ki. Egyébként – Z élménybeszámolója alapján – ezekkel a teletabikkal van tele minden, ezek a vendorok, a questhubok minden, csipognak és a questjeik is (már amiket Z látott) infantilisek. (szedjél virágot teletabilánynak és add oda a teletabifiú nevében, hogy bocsásson meg neki, amiért meghúzta a copfját). Egy dolog biztos, ez már pedobearnél is kivágja a biztosítékot.

    Nem akarom én minden áron rossz hírét kelteni a játéknak. De eddig azért túl sok jót nem hallottam róla…

  8. Egy két képet lehetne kapni a játékból? Irányítása milyen? stb… Igy élmény beszámoló elötti pár dologra gondolok, mert nekem utoljára a V v VII volt a gépemen, de akkoriban azt modtam, hogy soha többet.

    És vonatkoztassunk el a pedofilizmustol sztem, mert az Aionban meg tipikus Teletobi karikat lehet csinálni (ha akar valaki). Bár tényleg csunya a játékban ^^

  9. Képet szerintem open béta előtt nem nagyon fog senki betenni, de mivel ez nemsokára elkezdődik, hamarosan teli lesz net meg youtube ilyesmivel, szóval nem kell sokat várni 🙂

    Viszont mivel az irányítás volt az első amire rákérdeztél, gyanítom ismered hogy milyen egy elcseszett, tulképp körökre osztott rendszer jellemezte a Final Fantasy-t eddig, nos sajnos van egy rossz hírem, ez megmaradt. Persze van mellette szép marketingrizsa, hogy ez mennyire jobb mert “stratégiai” gondolkodást igényel, az igazság az hogy egy vontatott, akadozott harcot jelent, kiábrándtó az egész, nem nyugati embernek való.

    Ami még instant a felejtős kategóriába teszi a játékot hogy nem lehet ugrani, persze ez soha nem amiatt van, merthogy annyira nem lehet élni ugrás nélkül ahogy azt ilyenkor egy fanboi elő szokta adni mint első GW esetében. Egyszerűen ha egy játékban nem lehet ugrani az minden esetben fejlesztői döntés mert landscape egy elcseszett valami lett és szanaszét lehet expoitolni a terepet, végül ilyenkor az a megoldás hogy kiveszik az ugrást hogy kevesebb baj legyen ebből.

    De bár ezek önmagukban elegek lennének hogy átlag nyugati embernek fogyaszthatatlan legyen a játék, beleépítettek egy olyan “fícsört” amire én csak nézek bután és az “ez most így hogy” kategória tuti dobogósa: 8 óráig kapsz normál xp-t, aztán óránként csökken, 16 óra után NEM KAPSZ XP-t. Ha még ez napi lenne oké, egy friss játéknál is azért elég lenne napi 8 óra végülis, de nem, ez HETI. Egy héten játszol 16 órát és annyi, ez semmi mást nem jelent minthogy nincs high lvl content és valamivel el kell nyújtani fejlődést. Erre persze azonnal írták a fejlesztők hogy nem, nem azért van, hát köszi, alap hogy elhiszem, ja nem. Persze ez csak class-onként van mondják azonnal a fanboi-ok, de azért nehogy már egy cég mondja meg nekem hogy játszhatok e azzal a classal amit kiválasztottam.

    Szal a játék egyvalamit tud, nagyon szép. Marad az idegőrlő várakozás GW2 vagy Terá-ra, bármelyik jöhetne csak már induljon 😦

  10. xruu: Köszönöm, hogy ezt leírtad, megmondom őszintén én nem szántam rá az időt, hogy ilyen szinten utána nézzek a gamenek, nekem elég volt, hogy néhány ismerősöm azt mondta, hogy próbálta, és ‘soha többet’. Amiket leírtál azok tényleg nagyon rosszul hangzanak. Ami anno engem távol tartott a GW2-től az pont az ugrás hiánya volt, többek között ez volt az oka annak is, hogy anno lemondtam a TERA-ról. Az indokom ugyanaz amit fentebb leírtál. Egyébként vannak screenshotok dögivel. Pont tegnap reggel találtam egy siteot ami tele volt már angol kliens screenshotokkal, ha újra belebotlom akkor megosztom.

  11. a cikket olvasva felmentem a jatek hivatalos honlapjara. azokon tul, amit xruu irt, engem meg az is igen meglepett, hogy az alap karakteren tul minden karakterert plussz 3 Euro-t kell csengetni havonta (termeszetesen a 13 euros havidij mellett). vicc.

  12. Azért itt egy kicsit más mint más MMOkban. Itt egyetlen karakternek felhúzhatod az összes kasztját, ergo nem kellenek altok. Max azt tudom elképzelni, hogy másik szerveren is van egy karid, akkor fizetni kell. Bankos kari meg jár egy, szal azért se kell fizetni.

    Más: Lehet szedni az open beta klienst. Hivatalos patcherrel nem valami gyors, de torrentre átállva pár óra alatt le lehet szedni.

  13. Eltolták ha jól látom az OBT-t kritikus bugok javitása ürügyén, majd kiirják hogy mikor lesz a tényleges nyitás.

    Eredeti szöveg:

    FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, which is scheduled to begin at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010, will be postponed due to a confirmation of critical bugs. New schedule will be released at a later date.

    Along with the postponement of FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, the issuing of registration code for FINAL FANTASY XIV Open Beta Test will be postponed as well. With the download of client software’s installer, it will be suspended at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010.

  14. Bocs a dupláért,

    Atyesz: tudsz nekem adni egy torrent elérést? Kösz előre is.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.