Összeesküvés elmélet v2.0

Akik meg tudták állni, hogy az előző postot ne olvassák el, azok ezt meg végképp ne olvassák el, mert itt egy olyan elméletet gyártottam, ami után holnap meg fogok őrülni attól, hogy egész nap csörög a telefonom és sorra gratulálnak nekem a legnagyobb conspiracy theocrafterek. Az alábbi irományt egy commentnek szántam, de olyan hosszú lett, hogy inkább kiemelem önálló postként…

Akik nem olvasták a comment előzményeket azonak egy gyors összefoglalás:

  • A beszélgetés abba az irányba tekeredett, hogy vajon az NCWest csak simán hülye, vagy egyszerűen szándékosan tereli rossz irányba az Aion témát.

Innentől pedig jöjjön a reagálásom:

A szándékosság feltételezése szerintem is erős. Megsem próbáltam semmi ilyesmire célozgatni sem. Ha esetleg mégis ez jött volna le ebből (előző) a postból, akkor az csak a félreértelmezés szüleménye.

Az NCWest nemes egyszerűséggel nem képes megfelelő mennyiségű erőforrást fordítani az Aion-ra. Ennek számtalan jele van, csak néhány:

  • Az amerikai CM (Tamat) látja el az USA fórumon a customer supportot. Miért az az ember látja ezt el, aki kiállításról kiállításra repül és házal a “termékkel”. Miért van az, hogy most pl. az E3 alatt Tamat ugye kiállításozik, aminek köszönhetően 6 napja nem reagált senki semmilyen felvetésre az USA fórumon.
  • Szokásos GM és Customer Support erőforrás gondok. Nincs semmilyen Event a játékban, mert a GM-ek így is túl vannak terhelve. Amikor meg van Event, akkor inkább ne lenne (lásd McFargusson nap, amikor az Asmo játékosok Elyos-os Platinum Coin-t kaptak; hogyhogy ezt senki nem tesztelte le/nézte meg ?)
  • Miért van az, hogy Ayase mint EU CM jóformán már semmit nem csinál, már lassan mindent átadott Faelan-nak, aki egyébként egy külsős erőforrás, aki legfőképpen lelkesedésből csinálja amit csinál. Miért van az az érzése az embernek, mintha Ayase már valami nagyon mással foglalkozna?

Ez csak három árulkodó példa, de bőven lehetne még sorolni. Lényeg a lényeg, az NCWest erőforrás gondokkal küzd és ennek a leglátványosabb hatása (a kommunikációs csapat reakcióidején túl) a lokalizáció/westernizáció lassúsága. Nem az a baj, hogy a 2.0 csak szeptemberben jelenik meg, ez alapvetően egy jó marketing döntés, hiszen a nyár közepén nem jó dolog kihozni új content-et. A dolog ott lett elcseszve, hogy az 1.9-cel június elejéig szüttyögtek. Ha kihozták volna az 1.9-et mondjuk április legvégén (ahogy azt mindannyian vártuk az után, hogy április legelején Kinslon közölte: “még néhány hét és itt az 1.9 nálunk is), akkor még bőven lett volna idejük kihozni a 2.0-át a nyár előtt. De nem, inkább belementek ebbe a kényes szituációba.

Most mi marad a nyárra? Character transfer és server merge téma. Nagyon reménykednek benne (látványosan), hogy ezzel ellesz mindenki egész nyáron. Mindezt azért, mert tényleg nincs erőforrásuk, hogy ennél többet tegyenek.

De miért is nincs erőforrásuk? A világ nyugati felén összesen 32 Aion szerver üzemel, ebből 17 szerver termel legalább napi 10 millió AP-t, amit tekinthetünk TOP aktív szervereknek. Ezeken a szervereken napi csúcsidőben olyan 1500-1500 player van online. Ha beleszámoljuk az egyéb időbeosztású embereket, akkor mondjuk szerverenként lehet kalkulálni 5000 aktív előfizetéssel rendelkező playerrel ezen a 17 szerveren. A többi szerveren meg mondjuk számonjunk 3500-at, ami szerintem elég közel van a realitáshoz.

Namost ebből kijön, hogy legrosszabb esetben is, de azért van egy 130ezres aktív előfizetői tömeg. Ez az embertömeg bepenget havonta megközelítőleg 1,7 millió eurónak megfelelő fizetőeszközt. Ha hozzávesszük az egyéb fizetős szolgáltatásokat (legion/char rename, remodel, stb.), plusz a folyamatos új játék értékesítést, akkor alaphangon havi 2 millió euro kerül be az NCWest-es kasszába. (Ez tavaly évvégéig akár ennek a ötszöröse is lehetett) Elviekben ennyi pénze állna rendelkezésére az NCWestnek, hogy a játékot üzemeltesse és “fejlessze”. Ebből a 2 millió euróból mit is kell fizetnie:

  • A Kommunikáció és marketing csapat (~10-20 fő + asszisztencia)
  • Ingame (GM) és customer, billing support (20-30 fő, de megosztott más játékokkal)
  • A producer és a lokalizációs csapat. (Kinslon máshonnan is kapja a pénzt, a lokalizációs csapat pedig valószínűleg alkalmi megbízásos)
  • A három szerverparkhoz (Németország, USA keleti és nyugati part) a hálózati infrastruktúrát (dedikált sávszéleg, stb.)
  • A 32 szerverhez kapcsolódó hardware infrastruktúra bérlését/hostingolását.
  • A teljes IT infrastruktúra üzemeltetését végző szakemberek. (szintén megosztott erőforrás a többi játékokkal)

Az emberi erőforrások egy része megosztott más játékokéval. Ráadásul más forrásból azt is tudjuk, hogy az NCWestnél nincs hivatásos “koreai nyelven beszélő” alkalmazott, tehát a kommunikációt “hazafelé” külső erőforrással végzik.

Aki alap szinten is jártas a IT üzemeltetés költségeiben, az ki tudja kalkulálni, hogy egy ilyen jellegű projekt fenntartása havi szinten mennyibe kerül. A többieknek egy kis segítség: A havi fenntartása a játéknak, beleértve az emberi erőforrások nyugati piaci szintű fizetéseivel, és azzal, hogy az eszközöket nem egyszeri invesztícióval megvették, hanem bérlik, akkor is havi szinten 150-200 millió HUFnak megfelelő pénzbe kerül ennek a fenntartás, ehhez képes kicsivel több mint fél milliárd HUF folyik be havonta a játékból.

Mivel TUDJUK, hogy az NCWest erőforrás gondokkal küzd és ezért nincs Event, ezért nincs hamarabb 1.9, 2.0, stb. ezért felmerülhet, hogy a tisztán befolyó pénz több mint fele hova folyik el.

Ha nekem kéne erre választ adnom, akkor én arra tippelnék, hogy -> ArenaNet-Guild Wars 2 fejlesztés. (Vajon miért az Aion indulásával egy időben kezdték el fejleszteni a GW2-őt és vajon miért lett erre hirtelen egy csomó pénz? Vajon miért van az, hogy Ayase folyamatosan hozza le a GW2-es híreket az Aion közösség előtt, vajon miért van az, hogy a GamesCon-on az GW2-é lesz a hangsúly, stb.-stb.)

Jahh és akkor itt vissza is kanyarodhatunk végezetük a szerver merge témára. Miért pont most jut eszébe az NCWestnek, hogy kéne már server merge, amikor ez már januárban is majd hogynem késő lett volna? Látom magam előtt az NCWest budget commityjét:

  • Figyeljetek kéne még a GW2-re havi szinten kb fél milla USD a többlet erőforrásokra.
  • Jójó, de honnan adjunk, az Aion-t már így is a nullára hozzuk ki. Már az NCSoft KOR is anyázik, hogy miért nem adunk feléjük profit részesedést.
  • Hmm. Mi a legdrágább tétel most az Aion fenntartásában?
  • Várjál megnézem. hmm. hmm. Aha igen, a game szerverek fenntartása és hozzá az garantált internet szolgáltatás.
  • És mi lenne, ha megfeleznénk a szervereket egy összevonással, amúgy is panaszkodtam a CM-ek, hogy a játékosok ezért sírnak.
  • Háát, necces lehet, de végülis ezzel simán fel tudnánk szabadítani annyi pénzt amennyi kell a GW2 erőforrásokra. Na kiadom ezt ukázba a CM csapatnak, ezzel végülis lökünk egy csontot a játékosoknak is, had hidjék, hogy végre “elértek” valamit.

—————–Ad SPACER——————-

Google AdSense hírdetések. Ugrás a commentekhez…


~ Szerző: menorel - június 18, 2010.

8 hozzászólás to “Összeesküvés elmélet v2.0”

  1. Nahat hamar osszeeskuveselmelet:
    http://www.aionsource.com/topic/113197-how-to-ninja-an-item-when-you-dont-win-the-roll/?s=43801852216d3f6d623ddd8d8eec5862
    Nem mai topic, de erdekes a felvetes.

  2. igen, én is észrevettem már ezt. bár nem gondoltam, és folytam bele ennyire, de szomorú dolog látni hogy milyen szarul kezelik a dolgokat. épp most járt le az előfizetésem, és erősen gondolkodóba estem, hogy megéri e…. :’D

  3. meowie: Igazából pont ez az amit szernitem nem szabad egy szintre emelni. Én a játékkal azért játszom, mert szeretek Aionozni, mert időről időre le tud kötni, mert tudok benne magamnak és a légió társaimnak is kihívásokat találni. Én szeretem a játékot és találok benne kihívást.
    Persze sajnos nagyon szomorú vagyok, hogy a játék lehetne sokkal jobb is, lehetne, hogy a GM-ek folyamatos PvP eventeket szerveznek, ahogy azt pl teszik a koreai GM-ek, lehetne, hogy a CM-em nagyon okosan egy-egy bloggerből kvázi “szupersztárt” csinálnak, ahogy azt pl tették a koreai CM-ez Tazzból (és itt legkevésbé sem magunkra gondolunk…), lehetne, hogy minimális befektetéssel minden komolyabb világünnepre kapunk valami ingame eventet. És legfőképpen, lehetne, hogy a CM-nek és a Supportnak legyen ideje és energiája arra, hogy ne csak a tűzoltással foglalkozzon. Ezekhez pénz és emberi erőforrás kéni, ami sajnos nincs.
    DE ettől még a játék jó és én/mi/sokan nagyon jól érezzük magunkat benne. Éppen ezért történjen bármi én nem keverem össze a két dolgot. Ha majd egyszer cansel-subscriptiont nyomok az azért lesz, mert a játék már teljesen értéktelenné vált számomra.

  4. Sztem túlgondoljâtok a dolgot! Ősszel jön a catacysm és ha idő előtt eldurrantják a 2.0-át nem lesz válaszuk rá. Kb ennyi lehet a dolog mögött

  5. Egyrészt ősszel nem jön ki a Cataclysm, (úgytudom a hivatalos becslések szerint is jó, ha a karácsonyfa alá be tudják préselni). HA belegondolsz minden WoW kieget megelőzött egy hosszabb béta szakasz MAJD az után egy engine update patch, amiben behozzák a meglévő kiegbe a game mechanism változásokat (új talentek, skill változások, stb.-stb.) majd ezt – az eddigi két esetben – bő három hónapos várakozás után követi maga tényleges kieg.
    Másrészt meg nincs másrészt, minden komolyabb MMO várományos év végére van időzítve, így pl. a Tera is, ha jól tudom.
    Ha csak nem hozzák ki a Koreaiak október legelején a 3.0-át (ami egyébként teljesen reális, hogy kihozzák) és az NCWest ez után nem kapja durván össze magát a lokalizációval, akkor valóban nem lesz semmi muníciójuk a többi MMOval szemben.

  6. érdekes feltevés,h GW2-re megy a pénz, de lazán lehet benne vmi. am én nagyon várom már a GW2-t, így ennek valamilyen szinten örülök, mert azzal tényleg foglalkoznak(hírek,videók, stb…), de, hogy az AION-ban ennyire nincsen előrelépés az vmi hihetetlen. terveztem, hogy visszamegyek 1.9-re, de kiment a videókarim, mire megcsinálták, meg már el is ment a kedvem…

  7. Érdekes szempont, habár szerintem az NCWestnek még ezen kívül is rengeteg jövedelme van pl a korábbi játékokból amiket már nem érdemes fejleszteni mint GW1 meg a Lineage2. De amennyiben ez így igaz, az valóban elég a playerek szempontjából.

  8. Első osztályú összeesküvés elmélet grat meno. Az az ijesztő hogy van benne logika. Elég sok “véletlen egybeesés van”. Szerintem az NCkor nak meg kéne fontolnia h kiveszi az NCwest kezéből a játék nyugati forgalmazását és rábízza egy külsős csapatra. Kíváncsi lennék mennyire lenne más a helyzet.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: