Napi Rövidhírek – 2009.10.22

Kis hírek a nagyvilágból rovatunk mai felhozatala:

update.1:  12.00-kor leállás lesz az összes szerveren (délután 4-ig), élesítik a 1.5.0.11-es patchet. A Patch a szokásos nyelvi frissítések mellett, goldspammerek elleni intézkedéseket is tartalmaz. (lvl10 alatti karakter ne whisperelhet, nem küldhet mail-t, továbbá az ingame “Who” funkciót sem használhatja. Ezen felül maximalizálják az egy óra alatt küldhető ingame mailek számát is) Valószínűnek tartom, hogy ezen intézkedések ideiglenesek, amíg nem oldják meg a goldspamming problémát egyéb módon.

  • Amboss interjút készített a két “West first” lvl50-es playerrel. Az interjúban olyan roppant érdekes kérdések kerülnek elő mint hogy “elfáradtatok-e?”. Bár a srácok a szintezési módszerüket “titoknak” tartják (tehát exploitoltak:) annyit sikerült megtudni, hogy a két srác teljesen különböző módszerrel oldotta meg a dolgot. Drno nevű játékosunk elsődlegesen a campaign questekket és instázással foglalkoztak, míg Almisaela azért részt vett néhány fortress ostromon is. A két srác egységesen azt tartja következő lépésnek, hogy segítsék a légiójuk többi tagját a mihamarabbi max level elérésben. Természetesen mindkettőjüket nagyon izgatja az endgame content (Dark Poeta, Dreadgion, stb.). A srácok egyébként 25 és 26 évesek. Mit is kell ilyenkor mondani? “gz no-lifers”
  • Az MMORPG.com kiadott egy Aion értékelést, amiben a játék 8,7-es ért el a 10-ből. Állítólag ez extrém magas arány arrafelé.
  • Hónap végén, akik befizetik a játékot, azok veteránná minősülnek. Ehhez kapcsolódóan tegnap kiment egy közleményt e-mailben, ami szerint mindenféle ingame jóságokat kapunk ajándékba (pl. Lodas Amuletet és MJ moonwalk ingame dance emote-ot, stb.) Na az Aionsourceon Ayase felhívja mindenki figyelmét, hogy ezzel kapcsolatban természetesen még semmi sem biztos, a végleges információkat majd a powerwikin lehet olvasni, létre is hoztak egy topicot a témával kapcsolatban, ami viszont egyelőre még üres.
  • Ayase azt ígéri, hogy néhány héten belül (vagy talán már a következő héten) végre a hivatalos fórum is eléri azt a színvonalat, hogy “fórumnak” lehessen nevezni. A szükséges fejlesztések folynak, hogy értelmesen használni is lehessen azt.
  • Előkerült az aionsourceon a nagy kérdés: vajon miért nem stackelnek a Spiritmaster dotok a mobokon. (Ugyanígy megkérdezhetném, hogy vajon miért nem stackelnek a hotok és miért van az, hogy ha rányomok egy tank egy hotot, akkor az leszedi a tickelős HP poti hatását.) Ayase erre azt válaszolta, hogy ez a game design része, ez nem bug. Erre kapott egy kis leoltást, mire egyből leírta, hogy egyébként a kérést forwardolta az illetékeseknek és amint lesz hivatalos válasz, akkor azzal fog bennünket boldogítani.
  • A goldspammer témában is úgy néz ki végre reagálnak. Ayase elárulta, hogy éppen egy 100 fős office-t lőnek fel, aminek a fő feladata lesz a “chat monitoring”. Ez mellett tovább finomhangolják a beépített szűrőt is. Ezek eredményeként elvileg meg kéne azt várják, hogy megszűnik a mostani ingame goldspam áradat és nem nekünk kell kézzel blockolni azokat. A kérdésre, hogy mikor várható ez a dolog annyit mondott, hogy várhatóan még a héten, de ha mégsem jönne össze, akkor azért ne feszítsük keresztre. Szóval hamarosan.
  • Ayase megint nagyot alakított. Aionsourceon megkérdezték, hogy ez a Harvest fesztivál akkor most végülis Halloween? (Gondolom mindenki látta a tökfejes képes az aiononline.com-on). Ayase egyből leírta a tutit, hogy márpedig Atreianak semmi köze nincs a Földhöz és nem kell idekeverni a Kelta hagyományokat és attól, hogy ez nem Halloween attól ez még igazán nagy buli lesz. Mire valaki megpedzegette neki, hogy ez mind szép és jó, de akkor miért van Karácsonyi event télapóval meg ajándékokkal meg minden egyéb aprósággal.
  • Végezetül, de nem utolsó sorban van egy jó hírem azoknak akiket eléggé zavar, hogy mass-pvp-ben választaniuk kell a 1 FPS + crash és a Shift+F12 között. Az infót a aionhun.hu-n találtam, amiért külön köszönet Corinak. Lényeg, hogy lesz egy beállítás ami után shift+f12 megnyomása esetén nem tűnnek el a karakterek, hanem azok lecserélódnek egy minimális poligon számú, textura nélküli modellre, ezzel minimalizálva a grafikus rendszer leterhelését. Ennek köszönhetően bár elég viccesen fog kinézni a játék a sok próbababa miatt, de viszont cserébe még a masszív pvp közben is interaktívabbá válhat az egész.

~ Szerző: menorel - október 22, 2009.

 
%d blogger ezt kedveli: