Nem egy, hanem két Mester szakma!

Régóta kering a pletyka, hogy az EU szervereken nem egy, hanem két szakmából is el lehet érni a Master fokozatot. Végre találtam egy forrást, ami feloldja ezt a kérdést. Az 1.5-ös teszt szerver patch notesban szerepel a sor, mely megerősíti, hogy az 1.5-ös patchtől kezdődően valóban két Master szakmád lehet. Ez a változtatás hihetetlenül kényelmessé és egyszerűvé teszi a szakmaválasztást. Ennek köszönhetően nem kell pl. csak azért felhúzni egy altot (nem kevés munkával), hogy pl. meg tudd tanulni a Cooking Master fokozatát és hozzájuss az extra flight time-os kajákhoz.

Néhány  egyéb érdekes változtatás:

  • Az egyszerre megjeleníthető chat tabok számát 6-ról 7-re emelték, továbbá bevezetésre került egy extra tab, amelyet csak az adott nyelvet beszélők láthatnak. (szerk: hurrá, lesz global “hunchat”. Sírjak vagy nevessek?)
  • A Riftek végre mutatják a szintkorlátot. (Ráadásul nem kell bóklászni a területeken. A városokban az őrök útbaigazítást adnak (map location), hogy pontosan hol van a Rift. (szerk: ennyit a randomról)
  • Lehet mappolni billentyűt arra, hogy automatikusan target-elje a legközelebbi halott testet. (szerk: Segítség lehet a nem Allianceban szervezett Rifteléseknél és a Sok-sok Alliance-os Fortress ostromoknál, hogy a kijelölt “rezzerek” gyorsan tudják csinálni az élesztést és ne kelljen klikkelgetve megkeresni a hullákat)
  • A játék most már pirossal kiemeli azokat a skill bookokat, recepteket, stigmákat és emote-okat amiket már megvásároltál, nehogy figyelmetlenségből többször vedd meg azokat.
  • Figyelmeztetést kapsz a játéktól, hogyha a nyilak vagy a power shardok 100 alá csökkennek.

Aki esetleg nem olvasta volt már egy rövidebb összefoglaló az 1.5-ös patch kapcsán. Ha érdekel, hogy mivel lesz másabb az élet, akkor érdemes azt is elolvasni: https://varianceaion.wordpress.com/2009/07/18/mivel-lesz-masabbtobb-az-eu-aion/


~ Szerző: menorel - augusztus 9, 2009.

10 hozzászólás to “Nem egy, hanem két Mester szakma!”

  1. Hát most is van olyan, hogy chat channel, amibe lehet embereket toborozni, banolni, lejelszavazni.
    Rift meg nem is tudtam h szintkorlátos 😮

  2. Valójában a fordítás nem igazán hangsúlyozza ki, de nem “mostantól MÁR kettő szakmát lehet mesterezni”, hanem “mostantól már CSAK két szakmát lehet..”-et jelentene az eredeti mondat.

    Eddig hármat lehetett, csak a work orderek miatt rohadt gyorsan fel lehetett fejlődni mindegyikkel (hosszútávot nézve), így nem igazán volt kereskedelmi forgalom, mert mindenki felvette a legfontosabb hármat és maga állította elő a dolgokat.

    A kettőre való csökkentéssel remélik, hogy a játékosok közti kereskedelem fellendül.

  3. Ez így mennyire biztos ? Határozottan azt tudtam eddig, hogy egy db. craftból tudsz csak Master fokozatot szerezni? Sőt eddig mindenhol ezt is olvastam. Lásd pl. aionsource-os craft guide: http://www.aionsource.com/forum/general-guides/17236-guide-crafting.htmlEach character can learn every craft and reach a skill of 399; however each character can only become a master at one craft.

    A dolgot azért is furálom, mert egyről-kettőre emelni a limitet az csak egy egyszerű változtatás a patchben. Viszont háromról-kettőre az már nagyon kemény dolog, hiszen pl. azok akiknek fel van húzva három szakma is master fokozatra, azoktól mégis melyiket fogják elvenni? Ez nekem így nagyon fura.

  4. Menorelnek van igaza.

  5. Kicsit összetettebb a dolog, mint azt gondolnánk:)

    Koreain kezdettől fogva 3 szakmát lehetett tanulni, s kezdetben a nyugati/többi verzióba is így képzelték (elég csak a korábbi devinterjúkat elolvasni), ám a fentebb írt probléma miatt (stagnáló kereskedelem) úgy döntöttek, hogy változtatni kell.

    Eredetileg a június végén érkező 1.2 után következő content update révén akarták ezt a csökkentést véghezvinni, de aztán úgy döntöttek, hogy megalkotják az összevont 1.5-öt (részben a csúszás, a játék állapota, s részben a nyugati verzió induló verziószáma miatt).

    Koreában azon karaktereknél akiknek három masterjük van, a harmadikként masterre fejlesztett szakmát csökkentik vissza; nem hiába van hőbörgés az update miatt arrafelé (a hasztalan stigmabuildek és egyéb módosítások mellett)..

    A kínai/egyéb keleti és nyugati verziók tesztelési periódusa előtt már rég megszületett az ezirányú döntés, így ezen verziókat már alapból csak 1 mesterelhető szakmával indították (az interjúknál is megfigyelhető, hogy onnantól azt mondogatták, hogy 1 szakma mesterelhető).

    A nyugati játékosok 95%-a a kínai verzióval kezdte (ugye ahhoz jött enu.pak), így a játékról szerzett információk tetemes része azon változatból származik (a nyugati tesztek is ebből a verzióból gazdálkodnak).

    Most kérdezhetnétek, hogy akkor mi a francért hoztam fel a koreai verziót, ha minket úgysem így érint a változás.. előző posztban történt benyögésemmel csak igyekeztem érzékeltetni, hogy nem mind arany ami fénylik, főleg szegény koreai játékosoknak nem:)

  6. jav.:
    *kezdettől fogva 3 szakmát lehetett tanulni
    =
    *kezdettől fogva 3 szakmát lehetett mester szintre vinni.

  7. Köszönjük az infót. Sajnos számomra is csak a kínai 1.0 az etalon, nálunk még mindíg nem volt patch.

  8. Valaki most már meg tudná erősíteni, hogy akkor hány szakmát lehet kimaxolni 1 karakternek, pls?

  9. 2

  10. Zuppa, khösz!

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: