Két érdekes gyöngyszem a koreai MMO piacról

Előjáróban az se biztos, hogy koreai és az sem, hogy MMO, de az biztos, hogy érdekes.

A Paradigma légió blogjában találtam egy linket, ami egy Aionsourceos wall-of-textre mutatott. Maga a cikk lényegében egy srác (vagy lány? manapság már…) kb. életművét tartalmazza (terjedelemben biztos), amiben leírja, hogy szerinte mitől lehetne jó egy MMO és szerinte mit és hogyan kéne jól csinálni egy profi MMOban. A cikkről nagyon az érződik – legalábbis nekem -, hogy a srác iszonyatosan rá van/volt kattanva a Warhammer Online-ra és nagyon szeretne egy olyan – sikeres – MMO-t, amiben visszakapja az a játékélményt. Összességében bár egyébként érdekes dolgokat ír le, de nem is ez a lényeg. Sokkal érdekesebbnek találtam az általa belinkelt két játékot. Konkrétan a TERA Online és a Continent of the Nineról van szó. Ezek a játékok azok, amik halál biztos, hogy a büdös életben az EU közelébe sem fognak kerülni, ennek ellenére érdemes megnézni mindkettőről az alábbi videókat, csak úgy könnyed szerda csütörtök (azt se tudom milyen nap van,lol) délutáni kikapcsolódás gyanánt.

Mindkét játék azt az MMO irányt mutatja, ahol a játékhoz már igazi skillek is kellenek. Ezek a játékok nem faceroller/egygombot I.W.I.N játékok. Célozni kell pl. casterként is, meeleként összetett combo rendszert kell használni, stb. A TERA online ráadásul olyan szinten félelmetesen szép még az ingame UI-s fight jeleneteknél is, hogy még az AION is jelenthet neki.

Egyébként főleg ez az utóbbi (összetett combat rendszer, célzás, stb.) miatt esélytelenek az ilyen MMO-k Europába. Ezt jól bizonyítja az Aion is, hiszen az Aion-ban a combat rendszer (még a skill chain-ekkel együtt is) erősen az egy gombos szintet prezentálja. Szóval pont azt, ami nekünk kell. Ugye? (Egyébként igen, WoW-on nevelkedtünk, ezt szoktuk meg, nekünk ez a rendszer fekszik)

Na de a lássuk a két video-t, mi is vár a koreai MMO funokra:

 

Mindkét játékra (de különösen a Co9-re) jellemző egyébként (így 4-5 video megtekintése után), hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodó harcrendszerrel vannak ellátva, amely sokkal inkább ad “diablo szerű” hentelés élményt, mint valós harci élményt.

Persze akinek ez jön be…


~ Szerző: menorel - július 30, 2009.

7 hozzászólás to “Két érdekes gyöngyszem a koreai MMO piacról”

  1. “Ezek azok a játékok azok, amik halál biztos, hogy a büdös életben az EU közelébe sem fognak kerülni,”

    Erre azért nem érdemes fogadni nagy tétben, egyrészt mert bármi megtörténhet, másik pedig a Tera Online első official fan site-ján (legalábbis annak mondja magát: http://mmoriot.com/tera) a következő információ hangzik el: “Additionally Tera is being designed and marketed for a global audience, not just a domestic Korean one”
    Konkrét link a fentebb idézett forrás topic-jára: http://mmoriot.com/tera/news-announcements/30

    Bár nyilván nem mostanában lesz a megjelenése, de miután lecseng az Aoin láz, és a következő hype-nak is vége (ami vélhetőleg 2010 elején a SW:TOR lesz) a következő wow kihívó boxzsák címére már Tera Online akár esélyes is lehet.

    Ha valaki lusta további videók után böngészni, tudom ajánlani a következőket, nekem ezek jöttek be legjobban:
    – bossharc: http://www.youtube.com/watch?v=QQPn8bnLOu8
    – party hentelés: http://www.youtube.com/watch?v=Dt_GebWeP_s&feature=related

  2. Valahogy nagyon nehezen tudom elképzelni a Tera Online-t (már amennyit eddig láttam belőle), hogy ez be tudna törni az “EU/USA” piacra. De ha mégis, akkor csak örülhetünk egy ilyen játéknak. Mindenesetre egy játékot úgy tervezni, hogy az a globális piacra is kikerülhessen, ne csak a Koreaira, az valóban egy fontos lépés, de lássuk be, ez ettől még édeskevés.
    Ráadásul az ilyen – ész nélküli – tömeges henteléses játékoknak nem is igazán a WoW/Aion/SW:TOR lesz a konkurenciája az EU/USA régióban, hanem talán sokkal inkább a Diablo III.

  3. hűű banyeg! ez a TeraOnline!
    Lássuk be ez azért már régen nem a “Wow kategória”.

  4. A TeraOnline kb. most ott tart – ha mégsem, akkor majd megköveztek -, ahol az AION tartott a 2006-os E3 bemutatón. Aki akkor azt látta, az kb ennyit mondott: “he? Ez meg miiiiii volt? Mennyé már, ez brutál jó!”. Ha az Aion befut és képes lesz megvetni a lábát az EU/US piacon, akkor az egy nagyon jó táptalaj lesz 2-3 év múlva, hogy esetleg a TeraOnline is beszivároghasson. Ha meg bebukna az Aion, akkor meg legalább lesz egy másik játék, amire csorgathatjuk még két évig és reménykedhetünk abban, hogy ez talán majd bejön a népnek.

  5. […] voltam az első a kerek földön, aki leközölt magyar nyelven (vagy igen?) infót a TERA-ról, de 2009 június végén ez jelent meg a TERA kapcsán az Aion blogon: […] Konkrétan a TERA Online és a Continent of the Nineról van […]

  6. […] azokat a bizonyos dátumokat, amelyre én személy szerint 666 (érted hatszázhatvanhat) napja várok. De úgy is mondhatnám, hogy 1 év, 9 hónap és 27 napja; avagy 95 hete vagy éppenséggel 15,984 […]

  7. […] 2,5 éve követi a TERA-t. Az első találkozásom valamikor 2009 nyarán történt, amit akkor egy kitekintő postban  szóvá is tettem még egy korábbi blogon. Nem sokkal később volt szerencsém egyike lenni […]

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: