Abyss bemutató#2 – Individual PvPvE Rank rendszer

Dear “translator users”: This post original language is: Hungarian. So if you want to read the post, please use it in your online translator. If you interesting about the Abyss Point gathering, and other Abyss Related topics, lets check these other posts:

Please leave any comment, if you have a question…

Abyss bemutató projektünk második részében még mindig próbálom erősen kerülni a spoilerezést, de azért biztos ami biztos, ide is kirakom a spoiler tagot. Folytatás csak azoknak, akiket egyrészt érdekes a PvPvE Ranking rendszer, másrészt meg szeretnék tudni előre, hogy mi is az Abyss egyik legtöbb embert megmozgató célja.

Az Abyss Ranking rendszer azt hivatott szimbolizálni, hogy ki mennyire ért el komoly eredményt az Abyssi nagy háború során az adott szerver adott frakciójában. Nagyon fontos, hogy itt nem feltétlenül csak a PvP-ről van szó. Az Abyss Rankot meghatározó Abyss Point ugyanúgy gyarapodik akkor is, ha pl. Balaur NPC-ket ölsz, vagy egyéb questeket csinálsz Abyss világában.

Az Abyss pontokat számtalan dologra lehet költeni, többek között természetesen felszerelésre, fegyverekre és kiegészítőre is. De pl. az 1.5-öt patchben megjelenő Advanced Stigmakat is abyss pontból lehet megvásárolni.

A mindenkori aktuális Abyss Pontod határozza meg az Abyss Rankodat (Rangodat). A legalacsonyabb rang a Elyos/Asmodian Rank 9 Soldier. Soldier-ként Rank1-ig lehet eljutni.Ami innentől kezdődik na az már a top ranglista. Az abyss – aktuálisan – legtöbb ponttal rendelkező 1000 ember (frakciónként/szerverenként) képezi a “vezetőséget”. Az 1000-től a 100-ig vannak a Star Officerek. (ezen belül is van 5 rang). Az igazi buli a 100. helytől kezdődik. A frakciók 100 legaktívabb, legtöbb ponttal rendelkező játékosa megkapja a “Transformation: Guardian” képességet. A korábbi leírásokban ezt a képességet nevezték a “Hero rendszernek”. A top100-on belül tovább 5 fokozat van a Star 5 Officertől kezdve a General,Commanderen keresztül egészen a Commander-in-Chief rangig. Utóbbi rangot minden szerveren egyetlen ember viselheti. Ezt a rangot az aktuálisan legtöbb ponttal rendelkező játékos viselheti. Erről a Hero rendszerről (Transformation: Guardian) majd később írok részletesen, de egyelőre legyen annyi elég, hogy a top100-at ezek a képességek gyakorlatilag félistenekké teszi, míg a Commander-in-Chief-et pedig egyenesen istenné. Csak így előzetesen: 160k HP, egyszerre 18 targetet stunnoló képesség, 10k-s sebző instant és még sorolhatnám. Elég érdekes lesz majd, amikor ilyen playerek fogják védelmezni a Fortresseket 🙂

Valószínűleg egyébként sok ember fedezhet fel ebben a rendszerben hasonlóságot a vanila World of Warcraft-ban debütáló honor alapú PVP rank rendszerrel. Sajnos a Wow-ban ezt a rendszer eltávolították, talán mert akkor még nem tudtak hozzá olyan tartalmakat, területeket és kihívásokat adni, mint amilyen manapság pl. a Wow-ban Wintergrasp. (Vagy egyszerűen a casual faktor miatt, de ez már mind1) Az AION-ban szerencsére ez az egész játékrendszer alapját képezi, így aki igazán kocka és tényleg képes mindent megtenni a rank-ért, az ebben a játékban újra élvezheti, hogy milyen volt anno Grand Marschal vagy Hight Warlord rangon masírozni végig a fővároson. Akik benne éltek anno ebben a rendszerben, azok számára örök emlék marad az olyan név mint a “Grand Marschal Maydie”. Reméljük ez a régi – és sokak számára kedves – rendszer képes lesz újjá éledni az Aionban.

PVP küzdemelben egyébként a karakter beállított titleje helyett a Abyss Rankja látszik, tehát azonnal fel lehet mérni az ellenfelet. Az “Influence Ratio” fülön egyébként közvetlenül meg lehet nézni mindkét frakció ranglistáját és a légiók összesített ranglistáját is.

update.1: A paradigma blogjában megtalálható a hivatalos ranglista és a hozzá szükséges minimális abyss pont követelmény valamint hogy mennyi pontot nyersz/veszítesz az adott Rankon. Eredeti paradigmás cikk itt. A táblázat pedig:

Abyss Ranks

Abyss Ranks

update.2: A paradigmás cikk végén van egy youtubeos videó, amiben megtekinthető, hogy milyen az amikor egy Commander-in-Chief elnyomja a Guardian Transformation képességét és szétkapja a komplett berendezést.


~ Szerző: menorel - július 23, 2009.

24 hozzászólás to “Abyss bemutató#2 – Individual PvPvE Rank rendszer”

  1. Kis korrekció:

    Nem a top100-100 kap Guardian formot, hanem r14-től mindenki, tehát az r14-18-as embereket külön kell számolni, vagyis 100+30+10+3+1=144 emberke.

  2. Köszönöm a helyreigazítást, máris javítom az anyagban.

  3. Mi meg köszönjük a rengeteg hasznos és tartalmas cikket, amit posztoltok! 🙂

  4. Vagyis mégmielőtt átírnám egy kérdés, biztos, hogy ez így van ? A linkelt táblázat szerint is az Rank 14. (Star 5 Officer) a top 100 és top 30 közötti playerek kapják meg. Így megáll amit írtam az anyagban. Tehát egy frakcióban egy oldalon:
    70db Star 5 Officer
    20db General
    7db Great General
    2db Commander
    1db Commander-in-Chief lehet.

    Ez összeadva 100 ember, aki rendelkezhet a “Transformation: Guardian” képességgel.
    Vagy valamit nagyon rosszul értek az egész rendszerrel kapcsolatban, vagy nemtudom, de ez a 144 nekem sehova nem jön össze.

  5. Üdv! Ha jól értem, akkor ha egyszer meglenne a Commander-in-Chief rang, és visszavennék a pvpből, ugye alap, hogy visszaesnék. Valami megmaradna ami mutataja, hogy bizony én ezt elértem? pl.: cuccok kritériuma a rang, vagy valami hasonló (WoWhoz hasonlóan), mert ebből : “A mindenkori aktuális Abyss Pontod határozza meg az Abyss Rankodat” azt szűröm le, hogy a rang elveszik. És ugye a legmagasabb rangot tartani szerintem kb lehetetlen lesz, vagy élből nem is engedi a rendszer. Ugye ez egy másik MMOban ugy müködött, hogy a rag elveszett, viszont a cuccon lehetett látni, hogy elérted amit lehetett. Lesz itt valami hasonló rendszer? (najó, ez elég bonyolult lett 🙂 ) Egyébként grat az oldalhoz!

  6. A required position helyett a “number of ppl who can have this rank”-nak kellene állnia.

    A magasabb rangú emberek nem foglalják el a “helyet” az alacsonyabb rangúak elől, tehát ha elméletben lehet x mennyiségű r14-es, az nem azt jelenti, hogy a magasabb szintű emberek miatt (y) x-y r14-es lehet csak.

    Lehet 100 ember r14-es (K/D alapján eldöntve), 30 r15, 10 r16, 3 r17 és 1 r18.

  7. Az Abyss Pontért vásárolható felszerelések a tulajdonodat képezik. Megveszed, használod. Ha időközben kihagysz egy kis időt, akkor max a ranglistán csúszol lentebb, de a felszerelést vagy annak a használati jogát természetesen nem veszted el.

  8. Menorel

    Ez mind világos, csak arra vagyok kíváncsi, hogy miután lecsúsztam marad-e valami látszata, hogy elértem a legmagasabb rangot? 🙂

  9. @figeoa: Az itemeken kívül semmi, de nem hiszem, hogy egyhamar elfelejti a szerver azokat, akik eljutottak odáig. R16+ -os embereket mindenki ismerni fogja.

  10. Akkor számomra a cél adott! 🙂

  11. “Ez mind világos, csak arra vagyok kíváncsi, hogy miután lecsúsztam marad-e valami látszata, hogy elértem a legmagasabb rangot?”

    Persze, addigra kicsit Asmos lesz a fizikai valód a napfény hiánya miatt 🙂

    Meno, ezek a pontszámok mennyire igazak, valahol CBT4 táján összetalálkoztam egy rank-listával (in-game azt hiszem, és a top rank valahol 1,3 milla körül volt; ~1240 volt a rank8 és nagyjából 1000x a top rank)

  12. Ezek a belépő számok. Tehát minimum ennyi pont kell ahhoz, hogy elérhesd az adott rangot. Viszont nagyon fontos, hogy csak az r1-r9-ig kapod meg automatikusan a rangot. Az felett csak akkor ha beletartozol a top1000-top300, stb. listába az elért abyss pontod alapján. Tehát amennyiben egy szerveren nagyon komoly PvPvE folyik Abysson akkor simán lehet, hogy hiába éred el pl. 214100 AP-t, akkor sem kapod meg a Star 1 Officer rangot, hiszen van előtte több mint 1000 ember már magasabb ponttal.
    Remélem érthető 🙂
    Egyébként nemtudom, hogy pontos-e a táblázat, de az biztos, hogy az 1.0-ás kínai szervereken még in-game is ugyanez a táblázat van.
    Persze nem elképzelhető, hogy azóta a további patchek alatt növelték a követelményt.

  13. pont ez a kérdés merült felelsőre bennem is, ki is fejtettem sg.hu fórumon, hogy lesz e nyoma hog yén überfaszakirálycsávó vagyok, miután decay-elt a rankom

  14. A másik, amennyiben marad a “ki tud többet acc-share-elni és 24/7 killfarmolni” koncepcio (wow pvp r14 rendszer), akkor az nem fog osztatlan sikert aratni a HC körökben, mert előjön a legnagyobb probléma, az idő > skill, ami ellen éppen a játék kampányol.

  15. Felhívnám a figyelmet a “Points loss”-ra.Ez nem olyan mint a wow-ban volt a honor alapú ranking rendszer, hogy elég volt 24 órában kockulni néhány hónapot aztán viselni a Grand Marschal rangot. (Senki nem értse félre, nem akarok én lenézni senkit aki anno megcsinálta).
    De Aion-ban ez nem fog működni. Hanem gyorsan lehet “elherdálni” a rangot, ha valaki nem elég ügyes vagy nem elég skilles. Hiszen minden egyes meghalást nagyon komolyan büntet – pont levonással – a rendszer.

  16. A másik meg, hogy a pontok csak a követelt minimális mennyiség eléréséhez szükségesek, adott rangon belül NEM a pontmennyiség számít, hanem a k/d arány.

    Pontfarmolás tehát ennek okán felesleges, persze ez még nem jelenti azt, hogy nem lenne rájuk szükség, hisz a vesztett pontokat ellensúlyozni is kell.

  17. Ha nem elég csak a pont farm, hanem k/d arányt is nézik, sőt! durva pont veszteség van halálkor, akkor nem elég csak a kockulás, Bízok benn, hogy így is marad. Anno ezért nem érdekelet a GM, nem tudtam megoldani a karakter majd’ 24 órás jelenlétét.

  18. A k/d arány nem számít itt sem. Ez nem aréna. Csak az Abyss Point számít, azt viszont értelemszerűen befolyásolja az elkövetett/elszenvedett k/d.

  19. Nem teljesen tiszta ez a Guardian Transformation képesség. Ha van egy ilyenem, bemegyek egy lvl50-es instába, és leszólózom a bosst? Vagy ez hogy?

  20. @Menorel
    Ez is egy fokkal jobb, nem csak az számít, hogy mennyit vagy benn.
    Bár gondolom dupla annyi játékidővel biztosan el lehet húzni itt is, ha csak nem ölés nélkül hal az ember. De talán mégsem lehet annyi előnyt szerezni csak az “időből”. De majd EU Liveon kiderül.

  21. (off: egyébként az időzóna szerintem rosszul van beállítva, illetve gondolom alapbeállításon van, nálam 10:41et mutat az előző kommentemre. állítsd át GMT+2-re 🙂 )

  22. Dehogynem számít, rangsorolásnál fontosabb mint maga a pontmennyiség (ahogy fentebb említve volt).

    Ha nem így lenne akkor 2 hónappal szerverstart után semmi értelme nem lenne belekezdeni a játékba, az ezernyi lehetséges pointabuse módszer megnyílásáról nem is beszélve.

    Ha nem lenne K/D döntő tényező, teljességgel hasztalan és értelmetlen lenne az egész.

  23. @ajsz:

    A Transformation és az Abyss skillek kizárólag a Abyss 3 rétegén működnek, onnan kilépve, vagy instába lépve inaktívak lesznek, míg vissza nem térsz Abyssba.

  24. Hja, akkor összekevertem az instákat a fortressekkel. Tényleg lehetne már szeptember vége. 😀
    Kösz a választ!

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: