Crafting/Profession – általános tapasztalatok

Készülőfélben van (hacsak addig nem rokkanok bele) egy szép és nagy craftolás leírás az összes szakmáról. De nem úgy ám, hogy felületes körkép arról, hogy melyik szakma mire jó és punktum, hanem ennél lényegesen mélyebben (a magam módjára) komplett lvling táblázatokkal. (Készülnek a brutál craft lepedők ezerrel…)

Viszont mielőtt elkezdeném kiposztolni az egyes szakmákat egy kis általános tudáshalmaz:

  • Az Aionban a crafting rendszer brutálisan jó!!! Az Aionban a crafting rendszer brutálisan rossz, vontatott, unalmas és agygörcsöt okoz. Ettől függetlenül viszont kell, ha tetszik ha nem. Mert a végeredménye már alacsony profession szinten is nagyon hasznos.
  • A Crafting szakmákat a fővárosban lehet felvenni a Crafting Districtben.
  • Bár elég beszédesek a crafting szakma nevek, de érdemes a pénz- és energiatemető szakmák felvétele előtt alaposan utána járni, hogy melyik mire is való. Egy példa: (pont ezzel szenvedek most) van ugye az Alkímia szakma. Kézenfekvő lehet (ugye a WoW-os hasonló elnevezés miatt), hogy ez a szakma segít majd a potion-ök gyártásában. Ez természetesen így is van. Viszont a szakma nem merül ki ennyiben. Hiszen ezzel a szakmával lehet pl. orbokat és spellbookokat is csinálni (lásd sorci/sm classok). Továbbá ezzel a szakmával lehet csinálni a különböző scrollokat is (elemental defense, attack speed növelés, stb.), de ami legérdekesebb az az, hogy ezzel a szakmával lehet pl. a manastrone-okat is upgradelni. (pl. 2 db +6 evasion-ös manastone + egy reagens = 1 db +8 evasion-ös manastone és így tovább a zöld manastoneokig). Ugyanilyen zavart okozhat a fejekben a Handicraft szakma is. Azt mindenki tudja, hogy ezzel lehet csinálni fülbevalókat, nyakláncokat és gyűrűket. Kézenfekvő lehet a párhuzam a WoW-os Jewelcrafter szakmával. Azonban – mint azt már előbb lelőttem – ennek a szakmának nem sok köze van a manastoneokhoz. Szintén megmosolyogtató lehet, amikor egy chanter 2 órát küzd az weaponsmith szobában és 100-as skill körül esik le neki a tantusz, hogy ezzel a szakmával bizony ő nem fog staff-okat gyártani, hiszen azokat a handicraft szakmával lehet csinálni.
  • Az összes Crafting szakmánál a játék segíti a szintezést azzal, hogy a vásárolt receptekből – temérdek gyűjtögetett alapanyag felhasználásával – történő profession szintezés mellett lehetőséget a Work Order questek teljesítésére. Ez lényegében annyit jelent, hogy a városlakók leadnak egy csomó alapanyagot az adott szakma instruktorának, amiket te megkaphatsz és “minimális” extra – helyben megvehető – reagenssel egyetemben le tudod azt gyártani. Ez eddig nagyon jónak hangzik, hiszen nem kell reggeltől estig gyűjtögetni, nem kell szenvedni a craftolás során keletkező iszonyat mennyiségű “szemét” eltakarításával. Tiszta és rendes munka és még garantáltan növekedik a profession skill is egy ponttal. Ráadásul sikeres teljesítés esetén még kapsz egy random akármit is (recept, alapanyag, reagens, stb.) Viszont a negatív oldalak:
    • A Work Order rendszer csak látszólag nyújt alternatívát. Nagyon sok esetben egyszerűen nincs más, amivel húzni lehetne az adott szakmát. Tehát megkerülhetetlenek. Ez még csak a legkisebb gond ezzel.
    • A Work Order nem annyiból áll, hogy legyártasz egy valamit és akkor már mehetsz is tovább. Valójában (profession szinttől függően) 8-12-20 adagra kapsz megrendelést, aminek rendszerint a 80%-át kell visszaadni. Ha viszont ha kevesebb lesz (a failed-ek miatt), akkor nem kapsz rewardot, el kell dobni a questet és újra felvenni (bár ettől még a skilled valószínűleg nőni fog)
    • A Work Orderek bosszantóan lassan készülnek el. 100-as skill felett legyártani a 12 cuccot akár 2-3 perc is lehet. Ha tudsz mellette bármi értelmeset csinálni (tévézni, kajálni, haverokkal beszélni, vagy postolni a blogodba) akkor még csak-csak elmegy, de ha nincs mit csinálni mellette, akkor garantáltan agyérgörcs.

Összességében a szakmák szintezése Aion-ban tényleg már-már munka számba megy. A Work Order rendszer bár nagyon jó alternatívának tűnhet, de valójában nem alternatíva. Vagy csinálod, vagy nem húzod a Crafting-ot.

Viszont, hogy lássuk a dolog jó oldalát is:

  • Korábban írtam, hogy lvl10-en ha felhúzol két szakmát, akkor akár 50-50k XP-t is profitálhatsz a craftolásból. Pl. az Alkímia esetén a profession lvl1-99 közötti craftolások (és Work Orderek) összesen 151k XP-t adtak.
  • Mindehhez összesen 69k Kinah-ot kellett elköltenem a szakma tradernél a vásárolandó alapanyagokra.
  • Tény, hogy lvl10-en nincs senkinek 69k Kinah-ja, de mondjuk lvl18-on már simán lehet annyit (ha nem haltál sokat). Így ha soloban toltad a szintezést és lvl18 körül elfogytak a questek és már hányingered van a grindeléstől, akkor nyomás Sanctumba és húzz fel 1-2 szakmát. csak prof lvl100-ig garantáltan adni fognak majd egy fél szintet. Ha viszont mégis lenne lenne lvl10-en ennyi pénzed, akkor nyomás felhúzni legalább egy szakmát. Nem mindegy, hogy lvl10-en vagy lvl12-őn kezded Verteron-t.
  • Csak így érdekességképpen az Alkímia következő 50 profession szintje további 199k EXP-et generál és – mindösszesen – 67k Kinahba kerül.

Fognak készülni az egyes szakmákhoz “bevásárló listák” is. Azaz a szintezés közben mik azok, amiket ne adj el és milyen növényeket, ásványokat kell gatheringelni.


~ Szerző: menorel - július 22, 2009.

7 hozzászólás to “Crafting/Profession – általános tapasztalatok”

  1. További crafting tapasztalatokról Azie blogjában is lehet olvasni: http://azieblogja.wordpress.com/2009/07/21/aion-eu-closed-beta-4-crafting/

  2. Érdekes, pedig én aionhun beharangozójában azt olvastam, hogy szinte grind- és szenvedősprofhúzás-mentes lesz a játék. Nem mintha ez bármit is levonna az értékéből, és enyhítené a “mikorleszmárszeptember25” szindrómát. 😀
    (off: terveztek egyébként átjönni eu-ra ha beindul, vagy maradtok a felhúzott karikkal kínai szerveren angol langpackal?)

  3. “szinte grind és szenvedősprofhúzás mentes” ???
    Lol, ez elég erős sarkítás. Legalábbis az 1.0-ra maximálisan. A kínai szerveren így egyre közelebb a lvl30-hoz maximálisan kijelenthetem, hogy a játékban sokat kell grindelni és szenvedős a prof. húzás. Najó ezt most azonnal vissza is szívom 🙂 Kell grindelni, bár főleg csak akkor ha solozol. Ha van egy jó grouppod akkor csuda érdekes dolgokat lehet csinálni. Éppen most voltunk az Asmodian oldal egyik mini-outdoor-instanceában. Az első boss olyan lootokat dobott, hogy majd odacsináltunk alá az örömtől. Ráadásul a megölése 36k EXP volt (megjegyzem egy ugyanilyen szintű normál mob Eltnenben egy ugyenilyen csapatnak 2,5k EXP-et ad). Szóval csak akkor kell grindelni, ha antiszociális vagy.

    Viszont a profession húzás az tényleg nagyon szenvedős.

    Igen jövünk át EU-ra, ez természetes. A Variance légiót is már az EU-ra tervezzük. Vannak ám grandiózus terveink 🙂

  4. grind? legyen, kell azis
    random world drop “craftman’s. …. refining stone”? legyen
    ~1% ARMOR ~99% másik fajta refining stone? ezt azért nem kéne…

  5. Pedig becsszó ilyet írtak, bár most nem tudom bemásolni hogy hol, mert melóban le van tiltva az aionhun :\
    Engem a solo grinddel ki lehet kergetni a világból, csak akkor tűröm meg, ha csapatban, haverokkal-ismerősökkel megyünk (közben ventrin-skypeon baromkodva :D), és legalább elites zónákba. Persze lehet, hogy aionban megkedvelem a solo grindet is, eddig két évet wowoztam, na az az igazi halál.

  6. ajsz: eddigi tapasztalataim alapján mindig van altarnatíva a solo grind helyett. Van elég sok ilyen “outdoor dungeon”, lásd a Lava cave of Taran cikket kicsit fentebb. Szóval ha van csapat, akkor nem kell solo grindelni.

  7. Az jó, akkor már csak meg kell győzni néhány elvakult wow-fan havert arról, hogy ez sokkal jobb. 😀

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: