In-game monopoly, avagy “Influence Ratio”

Mivel az Aion lelke Abyss, ezért teljesen jogos, hogy az ott zajló hadműveletek erősen kell, hogy befolyásolják a játék gazdasági rendszerét is. Az erősebb frakció nagyobb területeken tud folytatni alapanyag begyűjtést, így a gazdasága is stabilabb. A raktárak is roskadoznak az alapanyagoktól. Viszont a gyengébb frakció szűkölködik a termeléssel, így az alapanyagok drágák, tehát teljesen jogos, hogy a késztermékek is azok. Más MMO játékokban szintén kihat a frakciók egyenlőtlensége az ingame árakban, bár ez általában csak a privát craftolásokban és az aukciós házakban nyilvánul meg. Az Aion-ban a gazdaság sokkal globálisabban követi a játékosok sikerességét. Ezt hivatott szimbolizál az “Influence Ratio” mutató, melyet a UI-n a repülés gomb mellett lehet megtalálni.

aion-influence-normalMit is mutat ez pontosan ? A legfontosabb mutató a “Total Influence Ratio” ami azt mutatja meg, hogy az egyes frakciók (tehát a Balaur is számít) mekkora részét birtokolják az összterületeknek/kitermelésnek. Minél magasabb egy adott területen a kitermelés, annál alacsonyabbak az árak és annál alacsonyabb az adó is.

aion-influence-unbalanced

Ha bármelyik frakció aránytalanul nagy részét képes elfoglalni az Abyssi területeknek (Ezeket ugye a Fortressek jelentik), akkor a többi frakciónál a játékosoknak kell megfizetnie a raktárkészlet hiányt. Mint az a képen is látszik az Asmodian frakció térhódításának következtében az Elyos oldalnak 103%-on kell megvennie mindent és még +10% adó is rájön. (Bocs a koreai screenshotért, de csak ilyet találtam).

Miért is fontos ennyire ez az Influense (befolyásolás) rendszer ?

  • Ingame vásárolható tárgyak, reagensek árára hatása van. (Beleértve a skill bookokat is)
  • Befolyásolja a cube/warehouse slotok vásárlását is és a légió upgradet is.
  • Craftolások tanulását és fejlesztését is értelemszerűen befolyásolja.
  • Adja magát, hogy az utazások (fly, teleport) ára is függ ettől.

Tehát amikor komolyabb kiadást tervezel (pl. megvenni 1000 powershardot a farmoláshoz, vagy return scrollokat, esetleg táska slotokat akarsz bővíteni vagy egyszerűen csak craft alapanyagokat vásárolni), akkor érdemes előbb megnézni annak “időszerűségét”. Ha magasak az árak vagy magas az adó, akkor érdemes a komolyabb kiadásokkal várni, amíg a frakciód kitakarítja Abyss-t.


~ Szerző: menorel - július 19, 2009.

3 hozzászólás to “In-game monopoly, avagy “Influence Ratio””

  1. Biztos hülye kérdés, sorry, de ezek az első napjaim aionban 😀 Szóval mi van akkor, ha teszem azt a frakcióm nem tudja kitakarítani az abysst, és konstansan magasak az árak? Jön a balaur iszonytató erőkkel, és elfoglalja fél abysst?

  2. Abysson van majd 10 fortress. Elvileg nem ehet egyik frakció sem annyira erős, hogy mind a 10 fortresst maradandóan az összes (31) artifacttal együtt meg tudja tartani. A gyengébb frakciónak ilyenkor nagyobb az előnye, hiszen akár nyers erővel is tud “hamar” fortress-t foglalni. Ha meg mégsem, akkor ott van a balaur és majd ő megoldja a balanszot.

  3. Értem, kösz. 🙂

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt szereti: