Mivel lesz másabb/több az EU Aion?

Tudva vagyon, hogy bár mi a mostani CBT-ken az 1.0-ás AIONt teszteljük, de valójában a live szervereken az 1.5-ös verzió lesz már fenn. Az AION megjelenése óta 3 nagy patchet élt meg, ezek olyan kaliberű patchek, amelyeket a legtöbb más játékban “content patch”-nek szoktak csúfolni. Ezekkel a patchekkel a kóreai fejlesztő cég nagyon sok extrát vitt bele a játékba. Nem akarom ezzel a cikkel átlépni a “blog vs. news-site” határát, de a betaboardot olvasgatva (meg a magyarországi aion fórumokat is), az az érzésem, hogy az emberek arra sem veszik a fáradtságot, hogy elolvassák az egyébként több siteon magyarra is lefordított patch notes-okat. (Vagy ha veszik is a fáradtságot vagy nem akarják vagy – tapasztalat híján – nem tudják összerakni az összefüggéseket.) Ha valaki véleményt akar formálni a CBT alapján az Aion-ról, az nem árt, ha tudja az alábbiakat.

Remélem ez a “cikk sorozat” segít mindenkinek – tehát annak a kb. 5 embernek, akik nagy ritkán idetévednek -, hogy tisztán lássa milyen is lesz az AION amikor az kijön. Még mielőtt félreértés lenne, ezek a változtatások nagy része már a koreai játékban hónapok óta benne van, tehát nem azért készültek, mert a “US/EU-s nyavalygó csírák kisírták”, hanem azért mert a koreai/kínai játékosok visszajelzései alapján ezeket már egyébként is megcsinálták.

Nézzük azokat a változtatásokat, amelyek leginkább érdekelheti a nagyközönséget:

Szintezés, EXP rendszer, Wellness Condition (Rested XP bonus) rendszer:

  • Felismerve, hogy a játékban bizonyos szinteken szükséges, hogy legyen több quest, ezért mindkét frakció lvl20+, lvl30+-os szintező zónáira újabb questeket raktak be. (érintett területek: Elyos: Eltnen,Interdica, Asmodians: Morheim, Belusran)
  • Felismerve az ismétlős questek monotonítását, ezt bevezették, hogyha túlteljesíted a questben leírt pl. darabszámot, akkor vagy extra/erősebb rewardokat kapsz, vagy pl. újabb follow-up questet kapsz. (Ez egyébként csak a Theobomos és Bluesthonin területeket érinti)
  • A Quest állapot követő side bar-on is megváltozott és még interaktívabb lett, most már a questek konkrét megnyitása nélkül is lehet egyből látni a fontosabb információkat (quest által érintett személy, hely, akármi neve már ki van emelve, könnyebb átlátni)
  • Bár ez nem annyira érint bennünket, de engedélyezésre került a lvl45-ről lvl50-re való fejlődés, amihez Theobomoson és Bluesthonin-n megnyílt a teljes térkép a lvl45-50 közötti szintezési tartalommal.
  • Függően a karakter kiloggolása és legközelebbi beloggolása között eltelt időtől a karakter bizonyos mennyiségű Rested XP bonust kap. (Azóta ezt elvileg már átnevezték Rested Energinek, de ez nem biztos).
  • A játékba rengeteg új instance (dungeon) került be, ezekhez tartozik több quest chain is. (belépéshez, bizonyos célok, befejezéshez, stb.) Az instanceokról később.

Class balance, Stigma finomhangolás

  • A kapott visszajelzések alapján lényegesen korrigálták a classon különböző képességeit. (különösen a stigma képességek) Nem akarom részletesen felsorolni a változásokat, de lényeg, hogy a jelenlegi EU CBT-ben tapasztalt esetleges inbalaced eltérések javarészt már orvosolva vannak. Ne felejtsük el, az AION lényege a PVP, itt a gyártó nem engedheti meg, hogy legyen csak PVP és csak PVE orientált classok.
  • Dual-wield vs. Single weapon balanszolás kapcsán megoldották, hogy dual-wieldben viselt fegyverek esetén, ha van mindkét fegyveren attack-speed bonus, akkor bár azok összeadódnak, de csak az erősebb fegyverre van hatásuk.
  • A játékban eluralkodó “egység class – egység stigma” modellen javítva bevezették a játékba az Advanced Stigma rendszert valamint a jelenlegi stigmák mellett összesen további 93 új stigmát hoztak be. Ezek célja, hogy a classok színesebbek legyenek és a Stigmák valóban eltérő viselkedésű “class speceket” eredményezhessenek.
  • Az Advanced Stigmák külön slotokat kaptak, így a jelenlegi 5 “Basic Stigma” mellett, további 3 “Advanced Stigma”-t is be lehet rakni.
  • Az Advanced Stigmák bár csak lvl45-től érhetők el, viszont cserébe tényleg nagyon beteg durva buffokat adnak. Classonként néhány példa:(minden class 6 új Advanced Stigmát kapott)
    • Gladiator: “Assault Stance” Hit rating és defense csökkentés mellett nagyon megnövelődik az attack power.
    • Templar: 2k-s self heal, garantált shieldblock, 30 seces attack boost.
    • Ranger: durva DPS skillchainek, plusz olyan stigma ami 10 secen belül garantálja a következő 2 sebzés esetén a critelést.
    • Assassin: na vajon? extra sebző skillchainek főleg.
    • Sorcerer: stigma aminek hatására tuti dodgeolsz 10 secen belül 2 sebzést, plusz még le is vesz rólad egy debuffot. 20secig garantált spell hit.
    • Spiritmaster: le tud szedni a targetről 3 buffot, amik egyébként még sebzést is okoznak. Tudja csökkenteni a target attack speedjét és elementál def-ét.
    • Cleric: aggro csökkentés saját magára, 3 debuffot leszedő és egyben 3k-t is healelő spell, tud magának summonolni egy golemet.
    • Chanter: Manát tud tölteni magának vagy partytagnak (1500 MP), selfheal
    • (ha majd egyszer felfogom az összes új stigmát (meg a régieket is), akkor lehet írok róla egy külön postot. De amíg nem vágom ezeket, addig nem akarok írni egy nyersfordítást, amit sem én, sem az olvasók nem értenek)
  • Az Advanced Stigma socketekhez questek teljesítésével lehet hozzáférni, tehát azok nem csak úgy vannak. Az Advanced Stigma socketekbe azonban nem CSAK Advanced Stigmakat lehet rakni, hanem akár Basic Stigmakat is. (Ez értelemszerűen fordítva nem igaz, Basic socketbe nem lehet rakni Advanced Stigma-t.
  • Az Advanced Stigmák nem csak úgy potyognak a vakvilágba, hanem Abyss pontért kell vásárolni őket NPC-ktől. Fontos viszont, hogy van az Advanced Stigmáknak függőségük a Basic Stigmáktól. Csak akkor rakható be egy Advanced Stigma, ha a hozzá kapcsolódó Basic Stigma be van rakva. (Ez egyébként főleg azért fontos, hiszen sok esetben a skillchainekben azok után következnek)
  • Dual-Wield esetén az offhandben lévő fegyver God Stone proc. effektje csökken. (Ez viszont nem vonatkozik a Bleed és Poison God Stone-ra)
  • Buffoltál az összes staff (bot) néhány statját, ezzel buffolva az összes staff-ot használni tudó class-t. (crit és parry-t érinti)

User Interface

  • Minimap zoom-in/zoom-out ikonok
  • “/partycreate” parancs, amivel megadhatod, hogy mire/hova keresel party-t, aki ráklikkel az bekerül a groupba.
  • Tárgyak felpróbálásánál (főleg itt a fegyverek a lényegek) meglehet nézni, hogy miként néz ki a combat állapotuk is nem csak a sima viselésük látszik)
  • A meglévő raid sign-ok (1,2, halálfej, kakissüti, stb.) lényegesen látványosabb és láthatóbb formát kaptak.
  • Lehet olvasatlanul is törölni levelet. Nem kell megnyitni.
  • A Friend List bővült max 100 eleműre és látszik rajta az is, ha az adott barátod AFK.
  • Lett egy “class” channel a chat rendszerben (/4), amit ide írsz azt csak a saját classod tagjai kapják meg. (Az nem derült ki, hogy egy szerver szintű, zóna szintű, party/légió szintű; valószínűleg zóna egyébként)
  • Ha egy légió tag online lesz, akkor erről kaphatsz üzenetet.

PVE tartalom

  • Bekerült a játékba az increase/reduce threat item stat.
  • Bekerült a játékba további 14!!! instance. Ezek nevei:
    • Theobomos Secret Laboratory
    • Ardma Fort (Brusthonin)
    • Dark Poeta
    • Dreadgion (PVP alapú instance, queue-val lehet bejelentkezni és a két frakció csapata egyszerre indul)
    • Steelrake Valley
    • Nohusana Training Camp
    • Az összes alsó (3) és felső (5) Abyssi fortress kapott saját instance-ot. Ezekhez külön-külön questek vannak már a bejutáshoz is. Mind más-más tartalommal.
  • Az Abyssi Fortress instákba csak az adott fortress-t birtokló frakció juthat be.
  • Még egy megjegyzés: Nohusana Training Camp egy szintezős instance, csak lvl25-28 között lehet bemenni. Az instance közvetlenül az adott frakció Abyssi főhadiszállásáról elérhető. Az instance 18 óránként resetelődik. Az instance lényegében egy Abyssi gyorstalpaló.

Craftolás és Broker (AH) funkció bővítés

  • A craft alapanyagok összeszedésének egyszerűsítésére megoldották, hogy a magas szintű (kék alapanyagokból) egy kis reagens és 200 DP segítségével 3 alacsonyabb (zöld) alapanyagot lehet csinálni.
  • A Broker interfész erősen improveolva lett, főleg a keresés. Részletesebb kereséseket lehet csinálni és normális helyre került a lapozás is.
  • A térképnek lehet beállítani transparency-t.
  • Craftolásnál már nem csak az látszik, hogy mi lesz a craftolásból, hanem az is, hogy mi lesz belőle ha becrittel a craftolás.
  • A csalások/átverésen elkerülése érdekében látszik az is, hogy a partydban kinek milyen craftolások sikerülnek/crittelnek/nem sikerülnek.
  • Bár nem ide tartozik, de bekerült a játékba a “set bonus” rendszer, több set bonusos itemet is lehet craftolni.

Megjegyzések, privát vélemény

  • Az összefoglaló nagyon sok további újdonsággal nem foglalkozik (még). Lehet később ezekről is összerakok egy leírást.
  • SZÁNDÉKOSAN hiányzik a PVP szakasz. A legtöbb változás, fejlesztés, jobbítás, átalakítás természetesen a PVP,Abyss részeket érinti. Nem akarok ígérgetni, de valószínűleg hamarosan lesz erről is egy izmosabb összefoglaló.
  • Szeretném továbbá hangsúlyozni, hogy ezen változtatások (ha jól számolom) a hivatalos megjelenést követő fél évben kerültek fejlesztésre, tesztelésre és implementálásra. Vajon létezik még egy olyan játék, amelybe ilyen gyorsan pumpálják bele a tartalmat?

A fentiek még az adott témák kapcsán is csak kivonatok. Részletes changelogot lást az alábbi linkeken:


~ Szerző: menorel - július 18, 2009.

9 hozzászólás to “Mivel lesz másabb/több az EU Aion?”

  1. Szép tervek. Van egy két sallang, de ha a legtöbb ezek közül megvalósul szeptemberig, akkor az tényleg jó lesz.

  2. Ezek már megvalósultak. Ezzel a tartalommal fog indulni az EU/US Aion.

  3. Engem sokkal jobban érdekel, hogy a spellek elkasztolásakor és egyéb tevékenységeknél (pl bandage) elvakerált koreai/kínai/marhán mind1 milyen távolkeleti nyelvű szövegek is fordításra kerülnek majd?

  4. Nem találtam email címet szóval ide írom. Nem kell aggódnod a látogatottság miatt, én mindenkinek híresztelem ezt az oldalt! Simán kenderbe veri a többi Aionnal foglalkozó magyar oldalt. Mindig érdekes és érthető infók, csak így tovább, minden elismerésem a tiéd!

  5. Csá Aionhun keresztül találtam rá az oldaladra.Figy szerintem folytasd és köszi a sok infót stigmákat eddig nem értettem mostmár jobban vágom öket. béke

  6. szerintem a castolás közbeni emote-ok nem kínai/koreai nyelven vannak. Ez inkább a játék “mágia” nyelve. Tény, hogy vicces ez a szidivindi, sirge, inszepapí, stb. szavak, de biztosra merem venni, hogy ezek fantáziaszavak. (Max ha nem, akkor valaki kijavít.)
    Ettől persze még lehet, hogy le fogják cserélni abrakadabra, hókuszpókusz, stb-re. Na majd meglátjuk.

  7. /agree 🙂

  8. Aham, köszi, akkor majd meglássuk. Amúgy csatlakozom az előttem és utánam szólokhoz: Tényleg szép munka amit itt csinálsz, köszönet érte és csak így tovább!

  9. csatlakozom az előttem felszólalókhoz, akik munkádat dícsérik. Jelenleg a legigényesebb és információkban a leggazdagabb magyar AION blog, amivel találkoztam ezidáig. Hajrá, hajrá… csak így tovább!

    u.i.: azt hiszem nem 5 ember látogatja a blogodat. 🙂

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

 
%d blogger ezt kedveli: